21:19 New Things to remember

1. Tummen upp.

Eftersom barnen oftast tittar på film i bilen så har de hörlurar på sig. Och för att jag ska veta att filmen fungerar så har jag om Maddie börjat med 'Tumme upp'.

Det roliga är att det är så kul att se att barnen snappar upp dessa små saker. Idag till exempel så glömde jag 'fråga' om tummen upp och jag fick en ledsen kommentar från Maddie i baksätet:

"-Malin, you forget to do this..."

2. Check !

Eftersom barn gärna blir lite stimmiga och exalterade när saker och ting händer eller när vi ska åka någonstans så gör jag en enkel 'uppmärksamhets'-manöver.
Helt enkelt en muntlig Check-lista.

Superenkelt och barnen älskar det.
Idag älskade dem det lite för mycket då de hela vägen till bilen ropade CHECK! i kör.

Kommentarer
Postat av: lolloboll

hahahah! Typiskt dig alltså. Helt sanslöst . Du är näst bäst i världen. Puss!

2010-11-17 @ 00:15:23

Let me know who you are...

My name is:
Remember me? br />
E-mail (not published)

You can find my blog here:

Comment:

Trackback
RSS 2.0