20:39 ? & !

Sara:
Jag funderar själv på att söka jobb som au pair i USA och undrar om du har några råd att ge mig? Vilket företag sökte du igenom bla...? Tack för en härlig blogg!


Hej!

Jo, jag åkte genom en organistation som heter STS. Deras hemsida
är faktiskt väldigt vettig och bra att förstå. Så jag tycker du ska ta dig en titt där. Där finns all praktisk information du behöver samt andra Au Pair bloggar och berättelser. Jag vet att man kan få hemskickade gratis broschyrer om du fyller i en intresseanmälan.

Annars så de enda råden jag har till dig är att du verkligen ska vara säker på att du vill åka. Var medveten om att du är borta i ett år (om du väljer USA) och att du inte åker iväg för att semestra coh leva loppan. Ha kul har du givetvis men det är många som åker iväg med en tanke om att Au Pair livet är en dans på rosor med en silversked i munnen. Det är det inte, tro mig!

Vad mer? Se till att du känner dig bekväm med att bo med en annan familj och vara ifrån dina föräldrar och vänner. Din värdfamilj kommer bli som dina föräldrar och du kommer få massor av nya kontakter. Jag har underbara "föräldrar" och vänner från alla håll och kanter. Inga svenskar dock vilket  jag sett till att inte ha heller :)

Se det också som en möjlighet att stå på egna ben, utforska världen och lära dig MASSOR av nya saker. Och givetvis prata engelska hela tiden, vilket jag älskar.

Hoppas du kommer iväg och får uppleva samma sak som jag.
Tack för frågan!

Kommentarer

Let me know who you are...

My name is:
Remember me? br />
E-mail (not published)

You can find my blog here:

Comment:

Trackback
RSS 2.0