21:26 A chicken ?

Härom veckan så hade George 'Show and Tell' i skolan och temat var U, V eller något som har att göra med påsken.
Jag och min fantasi kunde inte komma på något som vi hade hemma som började på U eller V så jag tänkte vara kreativ och välja påsken eftersom påskhelgen var nära. Och jag visste precis vad jag letade efter men kunde inte hitta det. Jag letade efter ett stort gosedjurs påskägg som jag visst att vi hade.
Men inte då, just på den torsdagen klockan 08:20 kunde jag inte hitta det förbaskade ägget.
Men jag hittade en kyckling i George garderob som jag tyckte att han kunde ta med istället.

"Hey, George, I can't find your stuffed easter egg but I found a chicken that you can bring...is that ok?"

Kris som var i köket samtidigt fick ett underligt ansiktsuttryck;

"A chicken ? Really? Why a chicken?"

Jag svarade ganska självsäkert;

"Well, It's easter so why can't he bring a chicken? Easter - Chicken ?"

"How has a chicken something to do with easter?"

"What? Why? You don't have chickens on easter here ? Like easterchicks?"

Då brast min kära värdmamma i skratt.

"Noooo, we have bunnies - Easter bunnies, Malin"

"Well, Then I guess he's not bringing a chicken today then..."


Lesson of the day; Här har man inga påskkycklingar. Bara påskhare.




Kommentarer
Postat av: Mamma

Ha ha alltid lär man sig något nytt:)) Men tanken var ju god.

PUSS och KRAM

2011-04-25 @ 17:09:59
Postat av: ullis

Åh men han kunde ju berättat om sverige som har påskkycklingar och påskharar och påsktuppar och vem sjutton tror de lägger ägg? Påskharen? Ja. ja det kanske blev bra ändå? Kram

2011-05-02 @ 10:29:15
URL: http://www.liteommycket.filosoferar.se

Let me know who you are...

My name is:
Remember me? br />
E-mail (not published)

You can find my blog here:

Comment:

Trackback
RSS 2.0